Jesteś tutaj: sp6trzebinia.edu.pl > Problemy młodzieży > Życie młodego człowieka

Gimnazjum- udany eksperyment polskiego szkolnictwa?

Od początku reformy gimnazjalnej największe kontrowersji budzą gimnazja. Według największych przeciwników tej formy edukacji, gimnazjum stanowią siedlisko wszelkiej możliwej patologii. Zwolennicy gimnazjum wskazują z kolei na nowoczesność tego rozwiązania. Reforma zakłada bowiem to, że samorządy gminne oraz miejski miały by sprawować większą kontrolę nad gimnazjami. Wraz tym założeniem obowiązek utrzymania szkół podstawowych oraz gimnazjalnych przeszedł na samorządy. Na plus można zaliczyć jednak to, że ukształtowanych już piętnastolatków oddzielono od bardzo małych dzieci. W ten sposób poziom bezpieczeństwa w szkołach podstawowych uległ znacznej poprawie. Nie można niestety tego powiedzieć o szkołach gimnazjalnych. Dużo złego można również powiedzieć na temat poziomu edukacji zarówno w gimnazjach jak i liceach. Tak naprawdę program nauczania spokojnie można realizować tylko przez pierwszy rok nauki. Przez pozostałą część nauki, nauczyciele jak również uczniowie żyją pod ogromną presją testów i przygotować do matury. W efekcie trudno o spokojny poziom nauki. Czy jest więc sens likwidować gimnazja? Tak naprawdę trudno powiedzieć. W takiej sytuacji zwolennicy gimnazjum powołują się na międzynarodowe badania szkolnictwa. Na ich podstawie można się przekonać, że polskie dzieci w porównaniu z równolatkami z innych państw radzą sobie bardzo dobrze.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.