Jesteś tutaj: sp6trzebinia.edu.pl > Problemy młodzieży > Życie młodego człowieka

Polscy gimnazjaliści a języki obce

Jedną z większych bolączek polskiej oświaty jest nauka języków obcych. Jedynie kilka procent pośród uczniów gimnazjum opanowało język angielski w stopniu bardzo dobrym na poziomie B2. Co najgorsze ilość uczniów, którzy opanowali język obcy na poziomie A2 nie przekracza 20 %. Takie wyniki są wręcz katastrofalne. Polscy uczniowie zajęcia z języka angielskiego mają od pierwszej szkoły klasy podstawowej. Spora część winy za ten stan rzeczy spoczywa na barkach nauczycieli. Nie potrafią oni w sposób skuteczny przekazać znajomości języka obcego. Na zajęciach z języka obcego zbyt mało mówi się w obcym języku. Na lekcjach nauczyciel zadania formułuje głównie w języku polskim a nie ojczystym. W efekcie uczniowie mają ogromne obawy przed wypowiadaniem się w języku obcym. Według danych statystycznych zebranych z całej Europy najwięcej czasu poświęca się na wzbogacanie słownictwa. Z kolei najmniej czasy Polscy uczniowie poświęcając na formułowanie wypowiedzi. Polscy gimnazjaliści nie radzą sobie nie tylko z mową. Fatalnie na tle uczniów z pozostałych krajów wypadają również gdy mowa o wypowiedziach pisemnych. Wśród nauczycieli powinno być więcej obcokrajowców.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.